Tuesday, October 28, 2014

Cara Berkesan Untuk Menghilangkan Rekahan Pada Tumit Kaki

Assalamualaikum
Salam Pembaca :)

Sila maklum yang tumit kaki pecah adalah paling ngilu dan sakit ok!. Serius, dulu tumit kaki selalu tak boleh nak kena cadar. Rasa azab je bila dah rekahan makin teruk. Tapi Alhamdulillah tak adalah sampai rekahan pada tumit kaki sampai berdarah. Antara kesan paling teruk rekahan pada tumit adalah jangkitan bakteria, berdarah dan sakit mencucuk-cucuk ketika berdiri.

Rasanya bukan hanum sorang yang ada masalah tumit kaki merekah ni. Rata-rata majoriti ada masalah ini. Ada sesetengah orang punca daripada main air terlalu lama ataupun selalu pijak ditempat keras dan bersimen tanpa ada pelapik. Secara saintifik, masalah tumit ini berpunca daripada proses xerosis iaitu masalah kekeringan yang melampau. Ia menjadikan kulit yang tebal mudah merekah dan membentuk garis halus.



Wokey. Macammana nak hilangkan tumit merekah ni? Banyak petua yang boleh amalkan antara tradisional ataupun moden. Antara petua tradisional yang boleh diamalkan 
  •  Merendam kaki dalam air suam selama 10-15 minit. Selepas itu, gosokkan bahagian tumit yang pecah dengan batu asah pisau. Lakukan sehingga menampakkan perubahan. Sapukan pada tumit yang pecah dengan getah betik muda. Biarkan seketika sehingga getah itu kering kemudian baru dicuci
  • Tumbuk bawang putih dan campurkan dengan perahan air limau nipis. Kemudian sapukan pada tumit pecah. Amalkan selalu sehingga menampakkan hasilnya.
  • Geselkan tapak kaki pada rumput yang berembun pada waktu awal pagi. Lakukan setiap hari.
  • Sapukan tumit pecah dengan bawang merah yang telah dibelah dua sehingga kering.
  • Boleh juga sapukan tumit pecah dengan campuran gambir dengan air ataupun disapukan dengan minyak lebihan mengoreng ikan.
So, selain petua moden hanum akan kongsikan sekali petua moden. Siapa nak tau? Angkat tangan! hihi.. 

Petua moden hanum: HERBAL BLEND

 

Serius sangat mudah dan berkesan guna herbal blend ni. Lazimnya kalau jenama mana-mana losyen mesti akan terasa melekit dan tak mudah kering, Tambahan pulak nak mencari yang FREE PARABEN ini susah. Tapi tak dengan herbal blend. Cepat je kering dan langsung tak ada melekit..

Kenapa hanum syorkan herbal blend ni?


Penggunaan herbal blend dapat kita lihat kesan menghilangkan tumit merekah dalam masa 3 HARI! Ini antara salah satu testimoni untuk hilangkan tumit merekah. 

Untuk tengok apa lagi herbal blend ni boleh digunakan dan testimoni berjaya pengguna herbal blend boleh rujuk di sini
--------> Testimoni Herbal Blend

************************************************************************************************************

Belum mencuba Herbal Blend Shaklee?


Nak dapatkan sekarang? Boleh terus buat pembelian di website SHAKLEE Malaysia dengan hanya KLIK icon "ORDER NOW" di bawah walaupun anda bukan ahli shaklee.

Klik Klik Klik ajerr...Order anda terus sampai di rumah !
<<<KLIK ORDER NOW DI ATAS>>>>

Sekiranya anda perlu bantuan dan pertanyaan terus hubungi saya seperti detail di bawah


Pertanyaan, konsultasi atau order boleh email ke admin hanumsyahirah@gmail.com dan sms/whatsapp ke 016-278 6834. Jangan lupa LIKE Mommies Journey untuk mendapat tips  kesihatan dan berkongsi perjalanan menjadi seorang ibu.













Salam Sayang
  

No comments:

Post a Comment

Anda Mungkin Juga Meminati :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...