Tuesday, October 28, 2014

Cara Untuk Mengurangkan Alahan Ketika Mengandung

Salam pembaca
  
Perkara yang biasa orang tanya bila dah mengandung ini "Ada alahan tak?". Alahan ketika mengandung ni lumrah kebanyakan mummy to be ketika trimester pertama. Lama-lama alahan akan beransur berkurangan. Gejala alahan biasa yang dialami ialah muntah, loya, mual, pening dan sebagainya.


Sebagai ibu hamil, kita kena mengetahui tips dan panduan untuk kurangkan alahan ini. Ini kerana kita memerlukan zat yang penting untuk memastikan janin dalam kandungan awal kehamilan kita membesar dengan sihat.Antara panduan dan tips untuk hilangkan alahan hanum kongsikan di bawah untuk mommy to be semua :)

1. Makan dalam jumlah sedikit dan kerap. Amalkan pemakanan yang kerap di awal kehamilan kerana pengambilan pemakanan dalam jumlah yang banyak punca mudah rasa mual dan muntah.

2. Elakkan memakan makanan yang berlemak, pedas dan berminyak. Memang best makan makanan pedas ketika mulut pahit, tetapi lagi terseksa bila badan memuntahkan balik makanan yang kita makan. arghhh.

3. Minum banyak air. Air putih adalah bagus lebih-lebih lagi mommy to be yang kerap muntah. Ini mengelakkan badan kita dehidrasi. Seelok-eloknya elakkan pengambilan minuman karbonat dan yang berkafein.

4. Makan karbohidrat seperti roti dan kentang untuk elakkan mual. Disarankan juga pengambilan jus epal kerana ianya dikatakan dapat mengurangkan rasa mual.

5.Kurangkan tempoh menghadap skrin komputer secara berterusan. Untuk yang berkerja, guna tips 15-20 minit. Ambil masa tersebut alihkan pandangan daripada menghadap skrin berterusan.

Haaa...itu tips secara general untuk hilangkan alahan. Hanum sertakan sekali tips bershaklee ketika alahan. InsyaALLAH caranya lebih mudah dan berkesan

1.  VITAMIN C CHEWABLE PLUS 
Rasa vitamin c yang masam-masam ini memang best untuk hilangkan pahit dekat mulut. Adalah jugak alternatif lain untuk elak makan jeruk ketika hamil ni.

2. PEPPERMINT GINGER PLUS
Bila badan tak makan, perut mula berangin sekaligus menolak balik makanan yang kita ambil. Haa, ambil peppermint ni dapat hilangkan angin-angin dalam badan sekaligus bagi keselesaan pada perut. Rasa peppermint lagi tau. Kalau bimbang tak boleh telan pil, larut je dalam air kosong. Memang syokk!

3. ENERGIZING SOY PROTEIN
Hanum sangat recommanded untuk mommy to be yang alahan ambil ESP. Bila kita tak ada selera makan, bancuh je ESP lengkap 1 hidangan berkhasiat yang bertenaga. Nak-nak mommy to be yang need extra tenaga untuk buat kerja rumah dan jaga anak. Bancuh je dengan jus, buahan segar ataupun masuk sekali dengan fresh milk. 

So, ramai dah mencuba shaklee untuk menghilangkan alahan. Bagaimana dengan mommy to be yang lain? 

************************************************************************************************************

Ingin mencuba produk shaklee di atas untuk alahan kehamilan?


Nak dapatkan sekarang? Boleh terus buat pembelian di website SHAKLEE Malaysia dengan hanya KLIK icon "ORDER NOW" di bawah walaupun anda bukan ahli shaklee.

Klik Klik Klik ajerr...Order anda terus sampai di rumah !
<<<KLIK ORDER NOW DI ATAS>>>>

Sekiranya anda perlu bantuan dan pertanyaan terus hubungi saya seperti detail di bawah



Pertanyaan, konsultasi atau order boleh email ke admin hanumsyahirah@gmail.com dan sms/whatsapp ke 016-278 6834. Jangan lupa LIKE Mommies Journey untuk mendapat tips  kesihatan dan berkongsi perjalanan menjadi seorang ibu.













Salam Sayang
  


KLIK DISINI UNTUK MENGETAHUI
KEBAIKAN MENJADI AHLI SHAKLEE


No comments:

Post a Comment

Anda Mungkin Juga Meminati :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...