Wednesday, July 24, 2013

Petua Tambah Susu Ibu Dengan Shaklee

Ramai yang bertanya saya "Betulkah jika saya amalkan set penyusuan shaklee terjamin susu badan makin bertamabah dan tidak merosot?".Soalan ini kerap diajukan kepada saya disebabkan semua orang memperkatakan keberkesanan supplemen shaklee. Eh, betul ke? Ke sekadar propaganda penjual je?

'BETUL' ataupun 'SALAH' bergantung kepada diri kita. Pemakanan tambahan ini sekadar PEMANGKIN memperbanyakkan susu badan disamping mengekalkan tubuh badan yang sihat.Orang tua dulu-dulu selalu berpesan, wanita tubuh badan nak guna lama. Badan kita bukan sekadar melahirkan zuriat tp kitalah nurse, masterchef, engineer, cikgu, dan macam-macam lagilah untuk keluarga tersayang. Hebatkan wanita!

Kejayaan penyusuan antaranya bergantung kepada kesihatan ibu. Oleh itu, kita kena memahami konsep penyusuan yang sebenar 

LEBIH KERAP BAYI DISUSUKAN atau LEBIH KERAP SESI PERAHAN MAKA LEBIH BANYAK SUSU IBU DIHASILKAN

Kesan pengambilan supplemen memberi kesan yang postif sekiranya si ibu sentiasa disiplin dan konsisten. 

Petua Penyusuan Susu Ibu Yang BERJAYA

Petua Pertama
1. Si Ibu kerap menyusukan bayi secara langsung ATAU bagi ibu yang berkerjaya membuat sesi perahan yang konsisten setiap 3jam ataupun tidak lebih dari itu sehingga payurada benar-benar kosong.

Petua Kedua
2. Si ibu memastikan pengambilan air yang seimbang dan secukupnya setian hari iaitu tidak kurang dari 3L sehari dan memastikan tidak berdiet dalam menjayakan penyusuan lengkap si manja

Petua Ketiga
3. Si ibu digalakkan mendekatkan diri dengan Pencipta demi memastikan keseimbangan keperluaan rohani dan jasmani dititikberat.Doa dan zikir amatlah digalakkan diamalkan untuk memastikan ketenangan setiap kali melakukan perahan.
Boleh rujuk surah Al-Baqarah (ayat 60)

Petua Keempat
4. Sentiasa ceria dan tersenyum dalam memberikan penyusuan. Enjoy setiap kali melakukan penyusuan si manja. Tekanan memberi kesan yang negatif kepada susu badan si ibu.

Sekarang saya kan bongkar senarai supplemen Shaklee untuk memperbanyakkan susu badan di samping berdisplin dengan petua-petua di atas.

Set yang sangat disyorkan mestilah SET 3M - Make More Milk. Sudah pasti ia pilihan ibu menyusu yang berpuas hati dalam penghasilan susu badan dan pelaburan yang dibuat



Banyaknya kena ambik!! Jangan risau, kami tidak sesuka hati meletakkan set ini tanpa memikirkan keberkesanan setiap produk yang di cadang. Setiap produk dalam set ini mempunyai fungsi yang terbaik dan bukan sahaja mendapat susu badan yang banyak malah anda akan dapat EXTRA KELEBIHAN DENGAN PERCUMA. InsyaALLAH

Kelebihan Pertama
Kulit muka akan berseri dan halus, parut jerawat berkurang muka tidak kusam

Kelebihan Kedua
Badan anda akan kembali kepada zaman saiz anak dara!

Kelebihan Ketiga
Badan extra tenaga, tidak penat even kerap berjaga malam menyusukan si manja

Kelebihan Keempat
Merapatkan miss "V" kita sekaligus menambahkan keintiman suami isteri

Kelebihan Kelima
Tiada lagi sakit-sakit belakang dan sembelit

Pertanyaan, konsulatasi atau order boleh email ke admin hanumsyahirah@gmail.com dan sms/whatsapp ke 016-278 6834. Jangan lupa LIKE Mommies Journey untuk medapat tip-tip kesihatan dan berkongsi perjalanan menjadi seorang ibu.

Shaklee ID : 923061
Salam Sayang


 

No comments:

Post a Comment

Anda Mungkin Juga Meminati :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...