Thursday, July 10, 2014

Anggur Muscadine ( Anggur Muskat) Benar- Benar Bagus Ke? - salah satu bahan vivix shaklee

Nikmat dapat makan anggur kan? Siapa kat sini yang suka makan anggur? angkat tangan! hihi. Makan anggur jangan lupa khasiat dia taw.



Anggur merupakan sejenis tumbuhan yang istimewa dan hebat. Ia disebut sebanyak 6 kali di dalam Al-Quran. Dan ia merupakan buah yang dibawa di dalam bahtera Nabi Nuh.

Banyak jenis anggur-anggur yang ada, dan setiap satu dijadikan penuh dengan khasiat masing. Tapi apa kelainan yang ada pada anggur muscadine ni? Kenapa ia menjadikan anggur yang paling istimewa?


Amboi, gedabak-gedabak besar anggur muscadine ni.

Antara kelebihan si anggur muscadine ni ialah :

  • Anggur muscadine adalah anggur liar yang mempunyai 20 kromosom (extra 1 kromosom berbandung anggur lain yang hanya mempunyai 19 kromosom ) dan oleh kerana pasangan tambahan kromosom yang unik ini, ia menyediakan faedah yang banyak, Antara faedah untuk kesihatan ialah fungsi imun yang tinggi, membekalkan sejenis antipenuaan khas dan anti oksdiaan terbaik
  • Anggur ini mempunyai saiz yang besar, lebih kurang 5cm diameter. Saiz anggur ni lebih kurang dengan saiz sebiji plum dan hidup di kawasan ekstrem, menjadikan ia mengandungi banyak polifenil dan resveratrol. Ia juga mengandungi asid ellagik, yakni sejenis polifenol yang tiada dalam anggur jenis lain. Asid ellagik mempunyai peranan dalam menghentikan bahan kimia menyebab kanser, juga anti virus dan anti bakteria. Kompaun polifenol dalam buah muskat adalah 40 kali ganda lebih tinggi daripada yang terdapat dalam wain merah.
  • Ia sudah lama menjadi hidangan masyarakat di benua Amerika dan Eropah, dikatakan mula dinikmati secara kormersial di zaman Mesopotamia (di antara negara Turki dan Iran)
  • Ia mempunyai 6 kali kadungan resvaratrol lebih tinggi daripada anggur merah biasa. Resveratrol pada hakikatnya juga telah lama menjadi fokus penyelidikan golongan saintis di serata dunia. Dalam tempoh hampir dua dekat, lebih 2,000 eksperimen berbeza telah mencungkil rahsia dan impak ke atas kesihatan
  • Anggur mescadine mempunyai lebih banyak serat diet berbanding nasi atau bran oat
  • Selain itu, anggur ini tinggi dalam quercetin iaitu flavanoid yang sangat sihat.
************************************************************************************************************

Belum mencuba VIVIX Shaklee?

Nak dapatkan sekarang? Boleh terus buat pembelian di website SHAKLEE Malaysia dengan hanya KLIK icon "ORDER NOW" di bawah walaupun anda bukan ahli shaklee.

Klik Klik Klik ajerr...Order anda terus sampai di rumah !
<<<KLIK ORDER NOW DI ATAS>>>>

Sekiranya anda perlu bantuan dan pertanya terus hubungi saya seperti detail di bawah

Selamat berVIVIX semua!

Pertanyaan, konsultasi atau order boleh email ke admin hanumsyahirah@gmail.com dan sms/whatsapp ke 016-278 6834. Jangan lupa LIKE Mommies Journey untuk mendapat tips  kesihatan dan berkongsi perjalanan menjadi seorang ibu.













Salam Sayang
  



No comments:

Post a Comment

Anda Mungkin Juga Meminati :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...