Wednesday, December 18, 2013

Kelebihan Omega Shaklee Berbanding Yang Lain

Sempena promosi bulan disember ni,sama-sama kita berkongsi kebaikan minyak ikan (omega guard) dari shaklee.

Minyak Ikan Terbaik Di Dunia

Apa yang membezakan minyak ikan shaklee dengan yang lain? Shaklee Omega Guard diesktrak dari ikan laut air sejuk ( mackerel ,herring ,anchovies). Ianya bukan daripada HATI minyak ikan. Yang kita ketahui, pengambilan organ dalaman tidak elok dan harus dielakkan. Omega Guard adalah 3 kali lebih tumpat dari ketumpatan hati minyak ikan, berbanding dengan produk omega lain di pasaran. Ianya merupakan minyak ikan paling tulen di dunia yang mengandungi rangkaian spectrum penuh 7 jenis asid lemak omega 3 semulajadi termasuk EPA, DHA, ALA dan banyak lagi. Kajian mendapati omega guard membekalkan 905mg asid -lemak omega-3 EPA dan DHA.

Kebanyakan pengeluar produk minyak ikan mengunakan kaedah penyulingan tekanan tinggi, tetapi ianya bukan sahaja memusnahkan sesetengah nutrien, malah tidak boleh menapis kandungan logam yang membahayakan kesihatan. 

Bagaimana proses penghasilan minyak ikan shaklee?

Shaklee menggunakan kaedah ultratulen bergred farmaseutikal teknologi terkini. Ianya dihasilkan melalui suatu proses penyulingan propietari tiga molekul untuk mengekstrak asid lemak omega-3. Proses penghasilan asid lemak dihasilkan paling tulen dan paling semulajadi sementara menyingkirkan bahan berbahaya seperti plumbum, merkuri, arsenik, kadmium, dioksin dan PCB (polychlorinated biphenyl) yang merupakan bahan kima industri yang sangat bertoksin.


Manfaat Utama Minyak Ikan

Pengambilan supplement ataupun daripada sumber pemakanan asid lemak omega-3 adalah penting kerana ia merupakan asid lemak yang penting yang tidak dapat dihasilkan oleh badan kita. Omega-3 dari asas tumbuhan tidak boleh ditukarkan kepada EPA dan DHA secara berkesan oleh badan. Omega-3 membantu rembesan prostaglandin dengan lebih berkesan untuk menghalang prostetomegaly dan membuang air kecil yang timbul daripada punca andropos. Selain itu, ia mengimbangi perubahan dalam kepekatan hormon wanita yang menyebabkan PMS. Dan yang paling wanita nak ialah pengambilan omega guard dalam harian boleh membantu kulit licin dan kemerah-merahan.

Meningkatkan sistem imun dan menyihatkan paru-paru.
Mengawal sistem imun seperti memperbaiki alahan kulit, psoriasis, demam hay, bronkitis, penyakit lelah, heaptitia , SLE (lupus erythematosus) dan penyakit buah pinggang.

Menentang kanser
Kajian telah menunjukkan bahawa omega-3 boleh mencegah kanser paru-paru, payudara, prostat dan kolan (usus). Ia juga boleh meningkatkan enterogastritis, merangsang kesihatan hati selepas pembedahan dan membantu pankreas pesakit kanser untuk berfungsi dengan lebih efektif.

Memelihara fungsi-fungsi (arthritis)
Paras asid lemak omega-3 larut dalam tisu rawan. Oleh sebab itu ia boleh mencegah kemusnahkan enzim yang membentuk tisu rawan. Ia mencegah arthristis, memelihara fungsi-fungsi sendi dan gout dengan efektif.

Mencegah insomnia dan membantu mengurangkan tekanan
Kajian telah membuktikan bahawa EPA dan DHA mempunyai keupayaan untuk menstabilkan emosi dan membantu dalam perkembangan, kesihatan mental, termasuk kemurungan, tekanan, kebimbangan (anxiety), neurasthenia, autisme, kanak-kanak hyperaktif dan penyakit schizophrenia.

Mencegah penyakit saluran darah dan strok.
Antara fungsi DHA dan EPA ialah :

  • boleh menentang thrombosis
  • tekanan darah tinggi yang lebih rendah dan kepekatan darah
  • melicinkan saluran darah dan melancarkan peredaran darah, Oleh sebab itu, ia efectif untuk membantu mengekalkan tekanan darah normal dan ketegangan dileher atu sakit kepala.
  • merendahkan tahap kolestrol
  • menghindarkan pembekuan darah di dalam badan
  • membantu mengekalkan tahap kesihatan trigliserida dan kolestrol LDL
  • mengawal masalah obesiti
  • mencegah arteriosclerosis dan mycardial infraction
  • membantu mengurangkan risiko penyakit jantung
Membantu tumbesar dan perkembangan otak janin dan membantu perkembangan memori.
DHA adalah nutrien utama untuk otak, sistem saraf dan retina. Ia penting terutamanya pada 3 bulan terakhir perkembangan otak janin semasa dalam kandungan. Susu ibu mengandungi kandungan DHA yang tinggi. Satu hidangan omega guard dapat membekalkan 905mg asid-asid lemak omega-3 EPA dan DHA.

DHA :

  • Meningkatkan keupayaan ingatan dan pembelajaran
  • mencegah penyakit Alzheimer
  • memelihara penglihatan dan pendengaran
  • mencegah migraine



Pertanyaan, konsulatasi atau order boleh email ke admin hanumsyahirah@gmail.com dan sms/whatsapp ke 016-278 6834. Jangan lupa LIKE Mommies Journey untuk mendapat tips  kesihatan dan berkongsi perjalanan menjadi seorang ibu.


Shaklee ID : 923061
Salam Sayang

No comments:

Post a Comment

Anda Mungkin Juga Meminati :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...