Wednesday, May 28, 2014

B Complex Shaklee Mengurangkan Stress dan Obesiti..Benarkah?


Benarkah????



                     Stress                                                                    Obesiti

Benarkah Boleh Kurang Dengan Pengambilan B Complex?

Salam pagi rabu buat semua pembaca. 

Kenapa saya buat tajuk seperti diatas? Sebenarnya, soalan ini salah satu daripada customer saya yang bertanya. Customer saya merangkap kawan saya sebenar sorang bride to be. Of coz dalam buat persedian pasti akan rasa stress dan rasa ada je nak jadi bridezilla!! So, dia pun ambik langkah yang ambil bijak consume set kecantikan shaklee  * sambil2 lawakan kulit sambil2 cantikan kulit..hihi..Bila ambik banyak2, mak dia tanya tak naik berat ambil supplement ni?kang tak muat baju perantin..Bimbang lepas ambik shaklee naik berat( walaupun berat badan dia tak naik pun sebenarnya..hihi).

Oleh itu saya terangkan mengenai B complex dalam mengatasi masalah stress dan obesiti ni..

Sebenarnya stress ini merupakan salah satu punca banyak2 penyakit kronik.

Especially WANITA, sangat2 tak elok dan banyak kesan bila diri kita dalam keadaan stress. Stress ni boleh menganggu diri dalam pelbagai masalah

  • sistem pencernaan kita ( perut sakit,sembelit,cirit birit)
  • Jejaskan sistem imuniti badan ( mudah hidap sakit,cepat je kena demam)
  • meningkatkan kadar denyuran jantung
  • tekanan darah tinggi
  • yang paling wanita takut ialah berat badan NAIK ( ada yang nak hilang stress dengan makan banyak-banyak, ada yang makan tak tentu akibat stress,makan merapu-rapu)
So, saya sarankan dalam mengawal stress

Anda memerlukan vitamin B COMPLEX . Saya berkongsi dengan pembaca bagaimana B complex ini membantu dalam mengatasi masalah tersebut.

Mari kita lihat ahli keluarga vitamin B Complex - Vitamin B1, Vitamin B2, Vitamian B3 (niacin), Vitamin B5, Vitamin B6, Vitamin B9 (asid folic), dan Vitamain B12
Kesemua jenis vitamin B ini sangat diperlukan oleh badan kita


  • Vitamin B1
Menggalakan pertumbuhan dan merangsang fungsi otak, membantu dalam kesihatan sistem saraf, mencegah kelesuan, meningkatkan stamina, membantu sistem pencernaan dan metabolisma

  • Vitamin B2
Memproses asid amind dan lemak. Selain membantu mengaktifkan vitamin B-6 dan asid folic

  • Vitamin B3
Membantu mengurangkan kolestrol di dalam darah dan pengaliran kolestrol dalam darah. Membantu dalam kesihatan kulit yang baik, membantu sistem pencernaan. Kajial klinikal membuktikan kadar kandungan vitamin B3 yang rendah dapat menyebabkan deprasi dan seterusnya meninggikan kadar untuk menjadikan seseorang itu pscyo/ sakit mental.
  • Vitamin B5
Membantu dalam mengurangkan stress dari segi fizikal & mental dan mengurangkan penuaan pramatang
  • Vitamin B6
Vitamin utama dalam proses asid amino. Mengawal serotonin di dalam otak kerana ketidakseimbangan serotonin akan menyebabkan tekanan/deprasi.
  • Vitamin B9
Vitamin B9 membantu fungsi neurotransmitter yang dikenali sebagai aktiviti mengurangkan deprasi di dalam badan apabila bergabung dengan vitamin B12 ( penting adanya pengambilan vitamain B9 dan B12 sekaligus dalam supplement)
  • Vitamin B12
Mengawal kesihatan sistem saraf dan membantu pembinaan sel darah. Kekurangan B 12 ini menyebabkan deprasi,tidak tenteram

Sumber B Complex pilihan terbaik untuk saya

Pilihan B Complex dari jenama Shaklee?? 

Kenapa? Kenapa?

Ianya mengandungi Sistem Penyerapan Bioaktif
Asid folik tambahan dan vitamain B penting tidak mudah diserap. Oleh itu, Shaklee berjaya menghasilkan kandungan asid folic yang begitu unik serta boleh membuatkan zat makanan lebih senang diserap dan teknologi berpaten ini hanya ekslusif untuk shaklee
Mudah ditelan
Mengandungi kesemua 8 vitamin yang penting dalam badan termasuklah 100% nilai harian biotin

Semoga perkongsian ini memberi manfaat untuk kita. Kesan stress/tekanan/deprasi adalah amat buruk. Jika kita membiarkan stress sebahagian hidup kita, penyakit fizikal seperti berat badan berlebihan, sakit jantung, muram dan yang paling teruk boleh jadi GILA!

Sayangilah diri anda dan orang sekeliling yang mengambil berat tentang anda




Pertanyaan, konsulatasi atau order boleh email ke admin hanumsyahirah@gmail.com dan sms/whatsapp ke 016-278 6834. Jangan lupa LIKE Mommies Journey untuk mendapat tips  kesihatan dan berkongsi perjalanan menjadi seorang ibu.















Salam Sayang
  

No comments:

Post a Comment

Anda Mungkin Juga Meminati :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...