Tuesday, May 6, 2014

iReach SET Picnic Di Tasik Shah Alam

Selamat pagi dan alhamdulillah

Salam semua pembaca mommies journey.

Aktiviti hujung minggu lepas yang sarat dengan ilmu even santai..

Sebelum ini, saya tak pernah join apa-apa aktiviti shaklee buat. Kekangan masa dan juga ada je planing lain. Alang-alang minggu di sepatutnya saya balik kampung tapi tak jadi, k.ida awal-awal ajak geng-geng shaklee buat picnic di tasik shah alam.

Awal-awal dah booking asben mintak picnic sekali..haha..Alhamdulillah nasib asben go on je turun shah alam awal-awal pagi.

Picnic ni pun ala-ala santai-santai. So, sambil picnic sambil berpotluck. Macam-macam makanan diorang bawak. Siap nanny ida bawak spageti carbonara lagik.Makan air tangan ibu katanya mudah lekat ilmu kat dada katanya..haha



Group si ibu dan makanan..haha

Nanny ida coaching dengan semangat!

Picnic putluck ni bukan geng2 SET je yang join. Group under iR Khadeejah pun ada sekali. Yang beruntung tentulah kami! Dapat sedut ilmu dari 2 leader sekaligus.Syok!

Solat

"Sentiasa jaga solat 5 waktu, amalkan solat sunat - solat istikarah, solat dhuha, solat taubat, solat hajat dan solat tahajud"

Memang manusia ini dicipta untuk jadi khalifah dan hambaNya. Erti kata seorang hamba, kena mengabdikan diri kepadanya.

Kuasa Doa

"90% adalah doa dan bergantungan kita padanya dan 10% adalah usaha"

Biasa kita kan dengar, 90% usaha dan 10% adalah doa kan? Tapi kenapa saya bagitaw terbalik kan?

Saya yakin sebanyak mana pun usaha kita, sekuat mana pun usaha kita, jika bukan diizin ALLAH pasti kita tidak akan dapat apa yang kita nak. Sebagai hamba kita kene yakin dengan doa kita, sebut dengan jelas apa yang kita mahu, mintak denganNya dengan hati yang benar bertawakal padaNya

dan selebihnya, kene ada USAHA jugak!

Leadership

Alhamdulillah, group bawah naungan saya dah berkembang..sampai dah ada cicit! cicit?apakah?

"Dalam shaklee, kita lebih suka pada ukhwah..Lebih rapat dengan panggilan mak, nenek, cucu, cicit, cuit"

Dalam coaching santai, saya di tekankan mengenal potensi setiap "anak-anak shaklee" supaya dapat pergi lebih jauh lagi. InsyaAllah saya kan kongsikan di secret group saya ^^

Ianya semua bergantung kepada kita

Apa yang kita mahu untuk cipta kisah kehidupan kita


You decide!


Pertanyaan, konsulatasi atau order boleh email ke admin hanumsyahirah@gmail.com dan sms/whatsapp ke 016-278 6834. Jangan lupa LIKE Mommies Journey untuk mendapat tips  kesihatan dan berkongsi perjalanan menjadi seorang ibu.















Salam Sayang
  

No comments:

Post a Comment

Anda Mungkin Juga Meminati :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...