Thursday, November 27, 2014

DIARI KEHAMILAN : Cara Untuk Mengelakkan StrechMarks Ketika Hamil

Salam Pembaca

Macamana mommy to be prevent strech mark ketika hamil ni?

Untuk yang mommy to be macam hanum ni, hanum dah start pakai awal-awal tahu hamil Palmers Cocoa Butter Strech Mark. Al kisahnya, tahu je mengandung kakak ipar start mesej bagitahu kena makan apa, ambik supplement apa dan termasuklah suggest pakai lotion ni.

Berkesan ke tak? Kena tunggu hanum lahir baby ni dulu lah..haha..So far kakak ipar cakap masa lahir anak sulung, strech mark langsung tak ada lepas bersalin. Review daripada mommy dari blog yang lain pun berkesan guna palmers cocoa butter ni. Tu yang buat teruja nak guna lotion palmers cocoa butter ni.

Ngeri tengok badan ada tanda-tanda strech mark ni. Daripada badan tak ada lagi kesan strech mark, baik kita cegah awal-awal. Semangat pergi cari lotion ini alamanda. Senang ada watson dengan guardian sekaligus. Plus2 boleh pergi jejalan sekali. hehe

Ni yang hanum beli. Ada double pack, satu untuk massage lotion dan satu lagi massage cream. Price dalam Rm47++. Bau lotion ni sedap giler! Bau ala-ala almond gitu. Awal-awal pakai lotion ni, asben siap tanya buang tabiat ke pakai wangi-wangi ni tiap-tiap hari. Haha. Padahal dia tak tahu tu bau lotion. Wangi..wangi..wangi..




Selain sapu lotion ni jugak, hanum amalkan ambil ESP shaklee. Dah masuk 6 bulan kulit tak timbul lagi strech mark dan tak ada rasa gatal-gatal kat perut. Ikut petua orang tua, nak perut tak ada tanda, jangan garu kalau gatal. Kalau tak strechmark makin ketara. Yang tu hanum tak tahulah,sebab tak pernah lagi gatal. hihi

Macamana ESP Soy Protein ini boleh kurangkan strechmarks?

 ESP ini adalah supplement nutrien yang berasaskan protein tumbuhan soya yang mana rendah lemak dan tiada kolestrol. So,ianya berperanan membaiki struktur kulit kita kerana ianya merupakan sumber protein yang terbaik.

Apa yang penting protein ni? ----> Protein penting dalam proses pembentukan dan pembaharuan sel kulit serta membentuk "elastic fiber" untuk penegangan sel kulit !!. Sel-sel lama dan rosak akan digantikan dengan sel-sel baru yang sihat.

Perasan tak parut lama kita susah nak hilang jika kita kurang pengambilan protein dalam diet seharian. Ini kerana, protein dalam diet harian tidak mencukupi dan sel-sel lama tidak dapat diganti dengan sel baru. ESP juga membantu membantu penyerapan vitamin lain dalam keadaan optimum. So beruntunglah sebab of coz ibu pregnant kan ambil supplement sepanjang pregnant.


Nak dapatkan ESP shaklee?


Cepat2 order dari hanum ya! InsyaALLAH fully consult ;)


Pertanyaan, konsultasi atau order boleh email ke admin hanumsyahirah@gmail.com dan sms/whatsapp ke 016-278 6834. Jangan lupa LIKE Mommies Journey untuk mendapat tips  kesihatan dan berkongsi perjalanan menjadi seorang ibu.













 

Salam Sayang
  
KLIK DISINI UNTUK MENGETAHUI
KEBAIKAN MENJADI AHLI SHAKLEE

No comments:

Post a Comment

Anda Mungkin Juga Meminati :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...