Friday, February 28, 2014

Produk Shaklee Halal ataupun Haram??

Kita mempunyai hak untuk bertanya status halal haram sesuatu produk jualan tersebut sebagai seorang pengguna muslim. Lebih-lebih lagi produk yang digunakan bakal menjadi darah daging kita. Dan, yakin halalan toyyiban sesuatu makanan amatlah penting sebelum dimasukkan ke dalam mulut. Setuju tak?

Bila saya mengambil pilihan untuk memilih supplement shaklee untuk keluarga dan saya, perkara pertama yang saya periksa pastilah status halal produk. Alhamdulillah shaklee setiap tahun memperbaharui setiap tahun sijil halal sepanjang saya menjadi pengedar shaklee.


Sijil Halal 2014

Ini pula bukti ISA diiktiraf oleh JAKIM



Untuk pengetahuan pembaca, produk yang tersenarai di dalam "HALAL Product Certificate" ini ialah produk yang dikeluarkan oleh Shaklee (M) sahaja dan tidak semua poduk Shaklee worldwide ada dijual di Malaysia meskipun anda boleh menjumpainya di negara jiran contohnya Singapura.

Namun, sekiranya anda masih ragu-ragu untuk pengguna shaklee  baru tentang keHALALan Shaklee, adalah lebih baik jika anda boleh rujuk kepada pengedar Shaklee yang sah dan menjual produk  Shaklee dengan ilmu berbanding dengan merujuk kepada individu ataupun artikel yang dihasilakn oleh sesetengah individu yang bukan pengguna shaklee/pengedar. 

InsyaALLAH, saya boleh jelaskan kekeliruan anda.




Pertanyaan, konsulatasi atau order boleh email ke admin hanumsyahirah@gmail.com dan sms/whatsapp ke 016-278 6834. Jangan lupa LIKE Mommies Journey untuk mendapat tips  kesihatan dan berkongsi perjalanan menjadi seorang ibu.


Shaklee ID : 923061
Salam Sayang
  


No comments:

Post a Comment

Anda Mungkin Juga Meminati :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...