Monday, February 10, 2014

Vitamin Diperlukan Untuk Banyakkan Susu Badan?

Adakah vitamin diperlukan untuk banyakkan susu badan?

Ramai si ibu yang gelisah dan stress tatkala susu mula merudum, lalu mencari jalan penyelesaian seperti mengambil vitamin sebagai milk booster.


Benarkah vitamin berfungsi membanyakkan susu ibu?

Mula-mula dulu, kita fahami "konsep asas penyusuan susu ibu" secara detail. Pengeluaran susu ibu adalah salah satu keperluan yang ada untuk menjayakan proses penyusuan. Oleh itu keranda ibu-ibu disarankan menyusukan bayi secepat mungkin, dalam masa 30 minit selepas kelahiran. Dan kerap menyusu!

Supply Vs Demand

Ya, semakin kerap bayi menyusu semakin banyak susu dihasilkan. Si ibu kena kerap menyusukan bayi secara langsung dan bagi ibu yang berkerjaya wajin membuat sesi perahan setiap 3 jam atau tidak lebih dari itu sehingga breast terasa betul-betul kosong.

Kejayaan penyusuan juga bergantung kepada kesihatan si ibu. Keperluan zat makanan untuk ibu menyusu semakin meningkat berbanding sebelum mengandung dan menyusu. Ditambah pula dengan faktor luar seperti beban kerja di luar rumah dan dalam rumah memungkin susu ibu menjadi kurang walaupun si ibu konsisten menyusu dan mengepam.

Perlukah si ibu mengambil supplemen?

Pengambilan vitamin banyak membantu si ibu dalam menjayakan penyusuan sepanjang tempoh 2 tahun. Bagi si ibu yang mengalami masalah seperti kurang nutrisi, stress, kurang rehat dan sebagainya supplement mampu mengatasi masalah yang dihadapi. 

Selain itu, si ibu harus terus mengepam dan sekiranya tidak pernah mengepam sebelum ini mulakan langkah anda sekarang! Pam secara konsisten mengikut tenik yang betul.

Gaya hidup sihat mengikut Dr Bruce Miller : Makanan seimbang, Aktiviti Sihat, Pengambilan Supplement.

Apa lagi, tidak perlu menunggu susu merudum untuk mendapatkan set hebat untuk ibu menyusu ini.

Set breastfeeding shaklee membantu si ibu dalam penyusuan anak dengan lebih berkesan, menyihatkan tubuh badan dan memberikan tenaga. Tak dapat dinafikan ramai yang tidak yakin dan was-was dengan shaklee, tetapi alhamdulillah kini lebih gembira dan menjadikan shaklee sebahagian dalam gaya hidup sihat mereka. Tak rugi memberikan yang terbaik untuk diri kita. Siapa lagi kalau bukan kita yang menjaga anugerah Tuhan ini.


  • Set Triple M : Set Premium dengan Vita-Lea, B Complex, Vita-C , Ostematrix, Alfalfa, ESP
  • Set Eufor Pack : Set untuk yang elergi alfalfa mengandungi Vita-Lea, B Complex, Vita-C , Ostematrix
  • Set E : Vita-Lea, B Complex, Vita-C , Ostematrix, Alfalfa
  • Set B : Set Asas mengandungi Vita-Lea, B Complex, Vita-C, Alfalfa


Pertanyaan, konsulatasi atau order boleh email ke admin hanumsyahirah@gmail.com dan sms/whatsapp ke 016-278 6834. Jangan lupa LIKE Mommies Journey untuk mendapat tips  kesihatan dan berkongsi perjalanan menjadi seorang ibu.

Shaklee ID : 923061
Salam Sayang
  


No comments:

Post a Comment

Anda Mungkin Juga Meminati :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...