Wednesday, April 30, 2014

Cara Mengenal Mukus ( Eggwhite) Ketika Waktu Subur

Salam semua pembaca,

Antara salah satu yang menentukan waktu subur ialah lendiran cecair mukus pada faraj.Pada waktu-waktu subur, lendiran faraj lebih dari biasa seiiring dengan pengeluaran hormon yang meningkat. Periksa lendiran tersebut kerana biasanya ianya melekit tetapi jika hari subur ia lebih likat lag
i.
Lendir photo Lendir.jpg

Ramai yang confius bertanya rupa cecair mukus dan bagaimanakah menanda betul-betul subur. Perkara yang paling penting dalam proses untuk mendapatkan zuriat ialah fahami diri kita betul-betul. Fahami dari segi bila tanda kita kita ovulation/ waktu subur, bila waktu tanda badan kita nak period. Hadapi lah proses TTC ini dalam keadaan yang menyeronokkan bukan dalam keadaan stress. Ingat, stress salah satu punca anda lambat hamil!

Untuk lebih memahami, boleh refer di atas untuk perbezaan lendiran cair mukus di faraj. Gambar yang paling hujung (eggwhite) menunjukkan badan kita dalam keadaan subur. Cara nak kenal, betul2 sama keadaan seperti putih telur, licin dan boleh stretch

Harus juga berhati-hati dalam menentukan eggwhite ini. Ramai yang tertukar antara lebihan semen (selepas bersama suami isteri) ataupun lendiran tanda subur. Walaubagaimanapun, saya sangat mencadangkan penggunaan OPK untuk tentukan waktu subur. Next entry, insyaAllah saya akan kongsikan pengalaman saya gunakan kaedah-kaedah tentukan waktu subur.

Moga memberi manfaat!

Cabaran april team kami khas dari ibustory.wordpress.com

Pertanyaan, konsulatasi atau order boleh email ke admin hanumsyahirah@gmail.com dan sms/whatsapp ke 016-278 6834. Jangan lupa LIKE Mommies Journey untuk mendapat tips  kesihatan dan berkongsi perjalanan menjadi seorang ibu.













Salam Sayang
  

No comments:

Post a Comment

Anda Mungkin Juga Meminati :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...